HOME <-
-> About our company HOME <- -> site térkép Ügyfélszolgálatunk KERESÉS:
 
Nyitólap » Hírek » Esettanulmányok » Vírusirtás a mezőgazdaságban
 
 
Esettanulmányok
Vírusirtás a mezőgazdaságban
   
Hírek
 
Vírushíradó
2F hírek
Termékhírek
Teméktámogatás
Értékesítés
Letöltés
Rendezvények
Közbeszerzés
Navigáció
Hírek
 
Vírushíradó
2F hírek
Termékhírek, érdekességek
Esettanulmányok
 
 
 
Első pillantásra talán semmi sem áll távolabb egymástól, mint az informatika és a mezőgazdaság. Hogy ez mennyire nincs így, azt jól bizonyítja az IKR Rt. is.
 
     
 

Az idén 30 éves bábolnai vállalkozás szerte az országban 26 telephelyen mintegy 350 asztali és 150 hordozható számítógépet üzemeltet, nem beszélve a központban működő IBM iSeries (AS/400) kiszolgálókról. A tavaly 53 milliárd forintos árbevételt elérő, 750 alkalmazottat foglalkoztató nagyvállalat fő tevékenysége a termeltetés: pénzintézetekkel és feldolgozóvállalatokkal összefogva finanszírozzák, alapanyagokkal és szaktanácsadással segítik a növénytermelők munkáját, majd a terményt értékesítik.

Kicsiben indulva

Az IKR-nél viszonylag sokáig nem volt égető probléma a vírusveszély: az internetelérés és az elektronikus levelezés már működött, amikor a vállalat bevezette az első vírusirtó szoftvereket - mondja Horsa Péter, az IKR informatikai igazgatója. Elsőként a személyi számítógépekre került fel a vírusirtó, a McAfee terméke, némileg később pedig a szervereket is felszerelték a Norton Antivirus-sal. Azért nem maradtak az eredeti gyártó mellett, magyarázza az informatikai igazgató, mert a cég iSeries kiszolgálóihoz az akkori választékból csak ez utóbbi szoftver felelt meg.
Mint a későbbiek során kiderült, a szoftverekre nagyobb szükség volt, mint gondolták. Az utóbbi évek vírustámadásai komoly erőpróbának vetették alá a cégnél működő vírusirtókat, és azok nem tudtak maradéktalanul megbirkózni a megnövekedett feladattal. Az ügyféloldali szoftver legnagyobb gyengéje a központi felügyelet lehetőségének hiánya volt, a szerveroldalon pedig az automatikus frissítések érkeztek lassabban, mint ahogy azt szerették volna.

Választás

Az eredeti szoftverlicenc-időszak lejárta után ezért az IKR 2002-ben ismét körbenézett a magyar piacon. "A bevezetendő termékkel szembeni követelményeink egyértelműek voltak: adjon módot a távoli felügyeletre, legyen elérhető az IBM iSeries platformon, és megfelelő gyakorisággal frissítsék a vírusdefiníciók adatbázisát" - fogalmaz Horsa Péter. Mindezek mellett természetesen az ár sem volt elhanyagolható szempont.

A rendszerfelmérés után egyértelművé vált, hogy mindazokon a helyeken védeni kell a rendszert, ahol támadás érheti. Három ilyen hely van: gondot okozhatnak az internet felől érkező támadások, az állománykiszolgálón megtelepedő, valamint az elektronikus levélben érkező vírusok. Ezért a vállalat olyan megoldásra kért ajánlatot, amely mind a három terület biztonságát garantálja.
A győztes végül a Magyarországon a 2F2000 által forgalmazott, és az ICON által bevezetett Trend Micro termékcsalád lett. "Egyik nem elhanyagolható előnye az volt ennek a megoldásnak, hogy a távoli felügyelethez nem igényelt Windows NT domaint, mint a többi gyártó terméke", mesél a döntés hátterében meghúzódó okokról az informatikai igazgató. Különösen kedvező volt a bevezetés módja. Egy vírusirtó használhatósága igazából csak az éles körülmények között vizsgálható meg, ezért az ICON felajánlotta, hogy kipróbálásra, de éles üzemben telepíti a rendszert, és ha beválik, csak utána kell megkötni a szerződést. Ez a pár hét pont elég volt arra, hogy az IKR illetékesei meggyőződhessenek döntésük helyességéről.

Távolból is

Ennek megfelelően a mezőgazdasági vállalat több Trend Micro terméket is beszerzett. Az OfficeScan (350 felhasználóra) a munkaállomások védelmét látja el, a ScanMail for Lotus Domino (175 felhasználói licenccel) pedig a szerveroldalon véd a vírusok ellen. Az internetes támadások elleni védelmi rendszer (ServerProtect) kiépítése 2003 folyamán szintén befejeződik.

Már a telepítés során megmutatkoztak a rendszer előnyei. A munka megkezdése után két nappal már mind a 350 munkaállomáson működött a vírusirtó - ez persze csak úgy volt lehetséges, hogy a telepítés is távolról történt. Biztonságosabbá vált a kliensoldali vírusirtás is: a rendszer minden, a számítógépbe bekerülő állományt, levelet ellenőriz, és ezt a funkciót a felhasználó nem is tudja kikapcsolni, mint ahogy abba sincs beleszólása, hogy a fertőzött állományokkal mit tegyen a szoftver. Az informatikusok számára az sem mellékes, hogy a kliensoldali tevékenységet is nyomon tudják követni, illetve szükség esetén be is tudnak avatkozni.

Horsa Péter egyetlen problémát tud csak megemlíteni a rendszerrel kapcsolatban: a cégnél még működő, első generációs Pentium processzoros számítógépek kapacitását nagyon igénybe veszi a víruskeresés. Ezen a gondon feltehetően csak a régi PC-k amúgy is esedékes cseréjével tudnak úrrá lenni.

Néhány számadat is érzékelteti, mekkora szüksége van az IKR-nek a korszerű vírusvédelemre: a ScanMail - 2003 januári üzembe helyezése óta - szeptemberig 19258 esetben törölt fertőzött csatolmányt a levelekből és 1300 dokumentumot tett karanténba.

 
     
  oldal tetejére  

© 2000-2015 2F 2000 Kft. Tel: 488-7700 - Fax: 488-7709 NYITÓLAP OLDALTÉRKÉP GYIK
1016 Budapest Hegyalja út 5. I/8. Mail: support@2f.hu | sales@2f.hu Partner login Karrier Vásárlás