HOME <-
-> About our company HOME <- -> site térkép Ügyfélszolgálatunk KERESÉS:
 
Nyitólap » Terméktámogatás » Gyik » Általános kérdések
 
 
GYIK
Általános kérdések
   
Hírek
 
Vírushíradó
2F hírek
Termékhírek
Teméktámogatás
Értékesítés
Letöltés
Rendezvények
Közbeszerzés
Navigáció
Terméktámogatás
 
Dokumentációk
Levelezési listák
Ügyfélszolgálat
GYIK
 
Általános
F-Secure
Kaspersky
Trend Micro
 
 
Hogyan lehet kérdést feltenni?
Mit kell tenni fertőzés gyanúja esetén?
Hol találhatunk részletes vírusleírásokat?
Minden állomány vírusmentesíthető?
Mivel tudom kipróbálni a víruskeresőt, honnan vegyek ehhez vírust?
Valamilyen "worm" vagy "trojan" vírust találtam, de a kereső csak átnevezni vagy törölni akarja...
 
     
 
Hogyan lehet kérdést feltenni?
  Vírus probléma esetén javasoljuk Önöknek, hogy mielőtt kérdésüket felteszik, látogassák meg a
"Vírus Híradó" weboldalt,ahol bőséges, magyar nyelvű ismertetést és szakmai anyagot találnak a vírusokkal, illetve számítógépes biztonsággal kapcsolatos általános (gyártófüggetlen) kérdésekben.

Amennyiben a 2F Kft. által képviselt konkrét gyártó termékével kapcsolatban merült fel technikai probléma, kérjük Önöket, hogy kérdésük feltevése előtt tanulmányozzák a
"Gyakran Ismételt Kérdések" weboldalt, ahol azonnal megoldást találhatnak a jellegezetesen előforduló problémákra.

Amennyiben a fenti lépések nem vezettek eredményre, regisztrált felhasználóink egy konkrét technikai probléma esetén a support@2f.hu címünkre írhatnak.

Ezen a címen automata regisztráló rendszer működik, amely sorszámmal látja a beérkező kérdéseket. Erről a kérdést feltevő ügyfelünk azonnal gépi visszajelzést kap. A nyilvántartó rendszer segítségével kollégáink ezután az ügyfelek különböző támogatási szintjeinek és a rendelkezésre álló emberi erőforrásoknak a figyelembe vételével a lehető leghamarabb választ adnak az Önök kérdéseire.

Amennyiben Ön nem rendelkezik érvényes támogatással vagy még nem ügyfele a 2F 2000 Kft-nek; a vírusokkal és számítógépes biztonsággal kapcsolatos általános jellegű kérdéseit a
Vírus Híradó weblapunk címén teheti fel. Tájékoztatjuk Önt, hogy ezt a szolgáltatást a Vírus Híradó weblap üzemeltetője a saját feltételei szerint nyújtja és fenntartja magának a válasz nélkül hagyás jogát!

Segítség kérése esetén kérjük, minden esetben pontosan írják meg, hogy milyen verziójú programmal, milyen hardver- és szoftver-környezetben dolgoztak, pontosan mi történt és milyen üzenetet kaptak. Konkrét segítséget csak konkrét hibajelenség leírása esetén tudunk nyújtani. Különösen fontos, hogy az esetleg detektált vírus nevét teljes egészében írják fel!
 
   
 
Mit kell tenni fertőzés gyanúja esetén?
  Amennyiben Ön még nem rendelkezik víruskereső programmal, úgy az alábbi webhelyre ellátogatva a hálózaton keresztül azonnal leellenőrizheti a számítógépét:
"Trend Micro HouseCall".

Amennyiben Ön már rendelkezik vírusirtó programmal, de azt gyanítja, hogy egy konkrét rosszindulatú fájlt az Ön antivírus programja nem vesz észre; akkor látogasson el az alábbi weboldalra, ahol a fájlt néhány másodperc alatt megvizsgálja egy on-line víruskereső:
"Kaspersky ScanForVirus Service".

Konkrét, ismeretlen vírusgyanús fájl esetén kérjük küldje el az adott állományt a "mintak@2f.hu" címünkre. Alapos helyi tesztelés után szükséges esetben tovább küldjük a fejlesztők felé a vírusgyanús állományát, melyet minden lépésben maximális diszkrécióval kezelünk.

Amennyiben beigazolódott, hogy gépe egy konkrét kártevőt tartalmaz, el kell dönteni, hogy fertőzés esete áll-e fent. Ugyanis elképzelhető, hogy pl. a vírust tartalmazó levél csak olvasatlanul hever az Ön levelezőprogramjának postafiókjában. Az antivírus szoftver természetesen ezt is észleli és riaszt, azonban ilyen esetben a levél törlése után nincsen több teendő.

Amennyiben a gépen máshol is található vírusos fájl (különösen a Windows vagy a Programok mappa könyvtáraiban) illetve a biztonsági szoftverek működése hirtelen abbamarad, akkor fertőzés esete állhat fenn és a rendszer mentesítését el kell végezni. Erre a célra különösen a lentebb említett segédprogramok alkalmasak, amelyek a kártevő fájlok eltávolítása mellett lehetőség szerint a gép beállításait is az eredeti állapotba hozzák.

Fertőzés esetén javasolt végül a víruskereső futtatása. Az "Scan All Files" és a "Scan Archive Files" opciók bekapcsolt állapota mellett javasolt kézzel indított kereséssel végigvizsgálni az összes merevlemezeket. Ez a módszer esetleges fertőzés és mentesítés után is javasolt: csak akkor tekinthetjük leküzdöttnek a fertőzést, ha mentesítés utáni minden file-ra kiterjedő vizsgálat negatív eredménnyel zárul.
 
   
 
Hol találhatunk részletes vírusleírásokat?
  Teljes körű, angol nyelvű vírus-lexikon több helyen is található az Interneten. Az alábbi webhelyek a 2F 2000 Kft. által képviselt antivírus cégek mértékadó információ-forrásai:

Egyelőre korlátozott mennyiségű, de folyamatosan növekvő számú vírus magyar nyelvű leírása található meg a Vírus Híradó weboldalunkon.

 
   
 
Minden állomány vírusmentesíthető?
  A válasz nemleges. Napjainkban a programkártevők túlnyomó része nem a szó szoros értelmében vett számítógép-vírus, hanem féreg, trójai, rootkit vagy keylogger típusú. Ezek a kártékony kódok önmagukat tartalmazó fájlban terjednek vagy kerülnek a gépünkre amelyekben hasznos információ nincsen. Amennyiben ilyen kártevőt detektál gépünkön a vírusirtó program, akkor a fájlt le kell törölni, mást nem lehet tenni.

A valóban fájlfertőző, ezért mentesíthető kártékony programok családjának (elsősorban a makróvírusok és néhány Win32-vírus, pl. a Magistr.B) jelentősége egyre csökken, mivel a mai hackerek elsősorban a nagyon sikeres és könnyen elkészíthető férgeket "gyártják".

A férgek elterjedtsége miatt a hagyományos "fájlmentesítés" helyét átveszi a "rendszer mentesítése", ahol a kártevő eltávolítása mellett a fertőzés miatt megváltozott registry- értékeket és program-hozzárendeléseket is helyreállítják. Ilyen célra a nagyobb járványok idején többnyire egyedi mentesítő programokat készítenek az antivírus cégek. Egy ilyen gyűjteményt találhatnak a Vírus Híradó honlapon.

Nem túl gyakran, de előfordulnak olyan romboló kódok is, amelyek a gépen lévő eredeti adat és program állományokat felülírják, véglegesen törlik. Ilyen esetben a helyreállítás korábbi mentésből vagy eredeti install lemezekről lehetséges.
 
   
 
Mivel tudom kipróbálni a víruskeresőt, honnan vegyek ehhez vírust?
  Még a kipróbáláshoz sem ajánlatos valódi vírust beszerezni, mivel ez veszélyes lehet, ezért ehhez egyetlen IT-biztonsági szervezet sem fog segítséget nyújtani! Kifejezetten ilyen célra készült viszont az EICAR tesztfájl, az "European Institute for Computer Anti-Virus Research" szervezet kiadásában, amivel veszélytelenül elvégezhetjük a próbákat.

Ezt a teszt-állományt, az EICAR.COM fájlt, letölthetjük erről a címről: http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Minden jól beállított víruskeresőnek vírusriasztást kell adnia az EICAR fájlra. Ha víruskereső nélküli gépen futtatjuk, az Eicar.com program az "EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE" szövegnek a képernyőre történő kiírásával azonosítja magát, majd kilép.
 
   
 
Valamilyen "worm" vagy "trojan" vírust találtam, de a kereső csak átnevezni vagy törölni akarja...
  Mivel az úgynevezett féreg (worm) nem vírus, más módon működik, ezért a fertőzött futtatható fájlok csak magát a féreg kódját tartalmazzák és semmi mást. Ezeket a fájlokat a féreg vagy trójai program maga hozta létre, nem lehet őket fertőtleníteni, ezért nyugodtan törölhetők. Lásd még a mentesítésel kapcsolatos fentebbi kérdést!

Felhívjük olvasóink szíves figyelmét, hogy a detektált vírusok nevét lehetőleg mindig teljes egészében jegyezzék fel vagy nyomtassák ki a víruskeresésről készült jelentést! Ugyanis a "valamilyen worm vagy win32 valami vírus" típusú support bejelentésekre nem lehet konkrét választ adni, mivel minden programkártevő egy kicsit másképpen működik, mint a többi.
 
     
  oldal tetejére  

© 2000-2015 2F 2000 Kft. Tel: 488-7700 - Fax: 488-7709 NYITÓLAP OLDALTÉRKÉP GYIK
1016 Budapest Hegyalja út 5. I/8. Mail: support@2f.hu | sales@2f.hu Partner login Karrier Vásárlás