HOME <-
-> About our company HOME <- -> site térkép Ügyfélszolgálatunk KERESÉS:
 
Nyitólap » Terméktámogatás » Gyik » F-Secure kérdések
 
 
GYIK
F-Secure kérdések
   
Hírek
 
Vírushíradó
2F hírek
Termékhírek
Teméktámogatás
Értékesítés
Letöltés
Rendezvények
Közbeszerzés
Navigáció
Terméktámogatás
 
Dokumentációk
Levelezési listák
Ügyfélszolgálat
GYIK
 
Általános
F-Secure
Kaspersky
Trend Micro
 
 
Hogyan lehet kipróbálni a programokat?
Mihez kell a kódmondat?
Mi az egyes programok hardverigénye?
Mit kell tenni, ha a víruskereső program rendellenesen működik és nem tudjuk hol lehet a hiba?
Milyen gyakran kapnak a felhasználók CD lemezt?
Hogyan lehet az FSAV termékeket eltávolítani a gépről?
Mik azok a MIB fájlok?
Hogyan lehet automatikusan frissíteni az F-Secure víruskereső adatállományait?
Hogyan lehet kézzel frissíteni az F-Secure víruskereső adatállományait?
Hogyan lehet ellenőrizni az F-Secure Anti-Virus szoftverekben, hogy valóban megtörtént-e a frissítés a gépen?
Többféle frissítési módozat használata után sem frissül a vírusismereti adatbázisok dátuma.
Nem fogadja el a kapott kódmondatot a telepítő.
Miért vizsgálja az F-Secure Anti-Virus alapértelmezésben a nem megfertőzhető kiterjesztésű állományokat is?
Kaptam egy levelet, hogy azonnal töröljem a "valamicsoda" fájlt, mert fertőzött. Az FSAV mégsem jelez rá!
Hogyan lehet diagnosztizalni, ha komoly működési (de nem vírus okozta) probléma merül fel?
Hogyan kapcsoljam ki a Restore Foldert a Windows XP rendszer alatt?
 
     
 
Hogyan lehet kipróbálni a programokat?
  Az F-Secure termékek külön "bürokrácia" mentes kipróbálása akkor lehetséges, ha az adott szoftver telepítőcsomagja próbakódot is ismer vagy van külön próbacsomagja. Ezek a kódok weblapunk nyilvános részén vannak felsorolva ezen a címen.

A próbakóddal telepített szoftver 30 napig teljes értékűen működik. A különbség a végleges szoftverhez képest csak annyi, hogy naponta egyszer, a program indulásakor és a "Property" ablak minden megnyitásakor kapunk egy felugró Windows ablakot, amely a megvásárlásra buzdít bennünket.

Amennyiben a szoftvert megvásárolja, az akkor megkapott "retail" kódmondatot beírva a szoftver újratelepítés nélkül véglegesíthető.

Amennyiben egy adott F-Secure termékhez nincs próbakód, akkor kipróbálása csak előzetes egyeztetés (ún. próba licenc kiállítása) után a végleges változatot tesztelve lehetséges. Ez ügyben kérem forduljon kollégáinkhoz a "sales@2f.hu" e-mail címen.
 
   
 
Mihez kell a kódmondat?
  A telepítéshez. A telepítő csomag fájljának a honlapról való letöltéséhez nincsen szükség semmilyen jelszóra, a programok telepítéséhez azonban igen. Regisztrált felhasználóinknak lehetőségük van honlapunk "Kódmondatok" nevű védett oldalán a licenszüknek megfelelő kódmondatok megtekintésére.

Ügyfeleink e-mailen kérhetnek hozzáférést a szükséges felhasználói név és jelszó páros megadásával. A vírusismereti adatbázis állományok (frissítés) mindenféle kódmondat nélkül letölthetők.
 
   
 
Mi az egyes programok hardverigénye?
  FSAVCS 11.xx integrált munkállomás védelmi termék: min. Pentium-4 2 GHz, 1GB RAM (Win XP) 2GB RAM (Win 7).
FSAV 11.xx munkaállomás antivírus termék: Pentium-4 1,6 GHz, 768 MB RAM (Win XP), 1280 MB RAM (Win 7).
FSAV ESS 10.50 szerver védelmi antivírus termék: min. Pentium-4 2 GHz, 2 GB RAM
(Javasolt a Core-2 / Xeon kategóriájú processzor, illetve Windows 2008 / 2012 esetén min. 4 GB RAM. Más operációs rendszerek esetén is ajánlott a 2 GB vagy több RAM és a többmagos CPU a jobb teljesítmény érdekében.)

Ez alatti teljesítményű gépeknél, illetve régi Windows rendszer esetén kérem érdeklődjön a "support@2f.hu" címen a lehetséges helyettesítő megoldásokról a 2F által képviselt más gyártók termékei közül.

FSPM Policy Manager központi vezérlés szervere: 2 GHz többmagos processzor, 1,5 GB RAM, 10GB szabad HDD
FSPM Policy Manager központi vezérlés grafikus konzol: min. 2 GHz többmagos processzor, 1,5 GB RAM
(A Policy Manager Console program egy jelentős memóriaigényű Java alkalmazás.)
 
   
 
Mit kell tenni, ha a víruskereső program rendellenesen működik és nem tudjuk hol lehet a hiba?
  Elektronikus levélben a support@2f.hu címen léphetnek kapcsolatba velünk. Ügyfeleink a 06-1-488-7700 telefonszámon is kérhetnek segítséget - azonban minden esetben érdemes a problémát írásban, e-mail útján is benyújtani, mert a hatékony gyártói segítségnyújtáshoz többnyire részletes és alapos hibabejelentésre van szükség. Az egyes támogatási szinteknek megfelelően 3 munkanap, 1 munkanap, illetve 4 (munka)órán belüli válaszadást garantálunk.

Egyes bonyolult esetekben a hiba felderítéséhez szükség lehet a futtató környezet lenyomatára.

Ezt a \Program Files\F-Secure\Common könyvtárban található "fsdiag.exe" program futtatásával készíthetjük el. Az így keletkező "fsdiag.tar.gz" vagy .zip fájl minden szükséges információt tartalmaz és ennek hozzánk való eljuttatásával helyben vagy a fejlesztőkkel konzultálva tudunk segíteni a nehezebb esetekben. Az elkészült diagnosztikát egy rövid hibaleírással együtt a "minta kukac 2f pont hu" címünkre kérjük beküldeni levél-mellékletben.
 
   
 
Milyen gyakran kapnak a regisztrált felhasználók CD-t?
 

Kérésre az új verziót tartalmazó CD-t postán elküldjük, amennyiben ilyen média még rendelkezésre áll. (Az F-Secure lakossági-kisirodai termékei 2012. óta csak webes telepítőcsomag formájában elérhetők.) A termékeink mindenkori legújabb változatú telepítőcsomagjai elérhetők letöltésre a www.2f.hu honlapunkon.

 
   
 
Hogyan lehet eltávolítani az F-Secure programokat?
  Az F-Secure termékek eltávolítása a szokásos módon, a Windows vezérlőpult / Programok hozzáadása és törlése (Uninstall) módszerrel az esetek nagy részében korrektül megoldható.

Amennyiben az eltávolítás sikertelen, kérjük tegyenek hibabejelentést a 2F terméktámogatás e-mail címén! (Az egyedi eltávolításhoz szükséges UITool eszközt kizárólag írásos, e-mail bejelentés alapján áll módunkban elküldeni Önöknek.)
 
   
 
Mik azok a MIB file-ok?
 

A MIB a Management Information Base rövidítésből származó szöveges leíró állományok, melyek a Program Files\F-Secure\(Management Tools\)Administrator\mib\ alkönyvtárban találhatóak, és a Policy Manager Konzolon keresztül vezérelhető objektumok beállításait tartalmazzák.

 
   
 
Hogyan lehet automatikusan frissíteni az F-Secure víruskereső adatállományait?
  Az F-Secure Automatic Update Agent kliens, röviden AUA eszköz egy automatikus, háttérben futó alkalmazás-modul, amely csak a megváltozott vírusismereti adatállományokat tölti le az F-Secure cég által világszerte üzemeltetett szerverfarmokról. Használatához értelemszerűen netkapcsolat szükséges.

Az F-Secure cég minden védelmi termékében beépítve szerepel az AUA kliens modul, a gyártó ennek a modern, önműködő megoldásnak a használatát javasolja termékeinek vírusismeret-frissítéséhez!
 
   
 
Hogyan lehet kézzel frissíteni az F-Secure víruskereső adatállományait?
 

Amennyiben a netkapcsolat és az AUA önműködő rendszer üzemeltetése az ügyfélnél nem megoldható, akkor az FSDBUPDATE nevű tartalék megoldás áll rendelkezésre.

A Windows-os FSDBUPDATE9.EXE (illetve Linuxon FSDBUPDATE9.RUN) fájlok mind önálló telepítésű, mind központi vezérelt F-Secure gépek frissítésére felhasználhatóak.

A fájlt olyan gyakran kell letölteni, amilyen gyakran frissíteni kívánnak, majd fizikai adathordozón át kell azt vinni a net nélküli gépre. A fájlt rendszergazdai jogokkal bejelentkezve le kell futtatni a frissíteni kívánt gépen, vagy a netelérés nélküli F-Secure Policy Manager Server kiszolgálón, ennek hatására a frissítés néhány perc után megtörténik.

A módszer használatát nyomós indok nélkül nem ajánljuk, mivel az FSDBUPDATE9 fájl mérete kb. 225MB és ezt minden alkalommal újra le kell tölteni! Általános esetben a beépített AUA frissítő modul netkapcsolat segítségével, minimális adatforgalom mellett garantálja a vírusismereti adatbázisok automatikus frissítését.

 
   
 
Hogyan lehet ellenőrizni az F-Secure Anti-Virus termékben, hogy megtörtént-e a frissítés a gépeken?
 

Az adatállományok állapotinformációi a saját helyi gépen a tálcán alul levő kis kék ikonra kettőt kattintva, a felbukkanó ablakban bal oldalon az Automatikus Frissítés gombot választva megtekinthetők.

Amennyiben kétség merül fel ennek a kijelzésnek a helyessége felől, akkor javasoljuk bármilyen kisebb fájlra vagy mappára víruskeresés indítását. A folyamat végén az elkészült riportfájl webböngészővel megtekinthető és a lista végén szerepel az egyes keresőmotork és azok frissítéseinek pontos dátuma.

Központi vezérlés esetén az F-Secure Administrator konzolban bármelyik gép állapota lekérdezhető. Az egyes munkaállomásokra kattintva a Policy / F-Secure (ez a Policy struktúra legfelső eleme) a jobb oldali ablakban látható az alkalmazás adott munkaállomáson futó verziószáma.

A vírusadatbázisok dátuma pedig szintén az egyes munkaállomásokra kattintva a Status / F-Secure Anti-Virus / Statistics / Plug-Ins sorra kattintva a "Database Date" ablakban lesz látható. Itt is és a fenti verzió ellenőrzéskor is több gép áttekintéséhez elég csak a baloldali panelen lépkedni, a jobboldali panelek folyamatosan mutatják az aktuális adatokat.

Az FSPM központi vezérlő rendszer aktuális verzióiban a legegyszerűbb módszer a frissítési státusz megtekintésére a "Web Reporting" komponens használata.

 
   
 
Az F-Secure Automatic Update Agent használata és az FSDBUPDATE futtatása ellenére sem frissül a vírusismeret dátuma.
 

Kérem töltse le és futtassa az AUA-Reset Tool nevű fájlt a gépen. Ennek hatására az újra-frissítésnek élő netkapcsolat esetén 15-25 perc alatt meg kell történnie.

Ha ez nem oldotta meg a problémát, kérjük tegyen hibabejelentést a 2F 2000 technikai támogatás e-mail címén, mert javítófolt telepítésére lehet szükség, amit el kell küldenünk Önnek.

 
   
 
Nem fogadja el a kapott kódmondatot a telepítő.
  Gyakori ok szokott lenni, hogy a kódmondatban szereplő 0 (azaz nulla) helyett O (Ottó) betűt írnak vagy az I (azaz Ilona) betűt cserélik fel az 1 (azaz egyes) számmal, ami természetesen hibát okoz. Hasonlóképpen problémás a Z és Y betűk felcserélése a billentyűzeten. Jó és gyors módszer egy Jegyzetfüzet (Notepad) ablakba beírni a kódmondatot és onnan a clipboard (Windows vágólap) segítségével a telepítő ablakba másolni.

Természetesen előfordulhat, hogy a telepítő valóban nem fogadja el a papírról helyesen beírt kódmondatot. Érdemes tudni, hogy az F-Secure termékeknél általában a főverziószámban (FSAV XY.zw) bekövetkezett változás jár együtt új kódmondat alkalmazásával.

Amennyiben problémája van a kódokkal, kérjük panaszát küldje el a 2F műszaki támogatás e-mail címére. A jogszerű felhasználók védelme érdekében terméklicencekkel és telepítőkódokkal kapcsolatos kérdésekben csak a felhasználó azonosítására alkalmas, írásos bejelentés alapján tudunk segítséget nyújtani!
 
   
 
Miért vizsgálja az F-Secure Anti-Virus alapértelmezésben a nem megfertőzhető kiterjesztésű állományokat is?
  Az F-Secure Anti-Virus termékek 2008. végétől valós idejű tartalom-betekintéses fájltípus-megállapítás alapján döntik el, hogy kell-e vírusellenőrizni az adott állományt, tekintet nélkül arra, hogy a fájl "papíron" milyen kiterjesztéssel rendelkezik.

Ennek a megoldásnak teljesítménykihatásai vannak, azonban bevezetése a felhasználók védelmében elkerülhetetlen volt, mivel a modern kártevők, pl. a Conficker (Downadup) véletlenszerű kiterjesztéssel is hoznak létre fertőzött fájlokat, amit másképp nem észlelne a védelem.
 
   
 
Kaptam egy levelet, hogy azonnal töröljem az "akármicsoda.csoda" fájlt, mert fertőzött. Az F-Secure Anti-Virus mégsem jelez rá!
 

Először is fontos, hogy NE TÖRÖLJÉK KI az akármicsoda állományt, mert az nem vírus! A rosszindulatú lánclevél (ún. hoax) kitalálója a tapasztalatlan felhasználókkal igyekszik letöröltetni egy hasznos EXE file-t a gépükről, hogy ezáltal saját maguknak okozzanak kárt!

Összefoglalva: nincsen szükség semmilyen ténykedésre, hagyjuk figyelmen kívül az ilyen levelet, mert azt csak pánikkeltésre és felesleges levélforgalom generálására készítették. Az F-Secure pedig azért nem riasztott a SULFNBK.EXE-re, vagy bármilyen más a HOAX-ban említett fájlra, mert nem volt rá semmi oka.

Hoax lánclevél leírások (angolul)

 
   
 
Hogyan lehet diagnosztizalni, ha ha komoly működési (de nem vírus okozta) probléma merül fel??
 

Az F-Secure antivírus minden verziója esetén az FSDIAG.EXE fájlt kell használnunk a vizsgálathoz! Ennek az állománynak a helye a \Program Files\F-Secure\Common mappában van. Ebben az esetben a végeredmény egy FSDIAG.TAR.GZ vagy .ZIP nevű tömörített állomány lesz, amely szintén a fenti mappában vagy a Windows asztalon található. Ezt a tömörített fájlt kérjük - előzetes egyeztetés után - elküldeni a "minta@2f.hu" címünkre.

 
   
 
Hogyan kapcsoljam ki a Restore Foldert a Windows XP operációs rendszer alatt?
 

Microsoft Windows XP rendszer esetén víruskeresőt csak kikapcsolt "Windows System Restore Folder" funkció mellett lehet eredményesen használni. Ez a rendszerkomponens ugyanis, ha működik, öntevékenyen visszatesz a helyére minden olyan állományt, amit ő a Windows működéséhez fontosnak ítél, hiába is töröljük le. Ennek "mellékhatása", hogy visszarakja a már mentesített vírusokat is... Ezért javasoljuk az alábbi módon véglegesen kikapcsolni a beépített "visszaállító könyvtár" funkciót:

Windows XP esetén: képes ismertető.

 
     
  oldal tetejére  

© 2000-2015 2F 2000 Kft. Tel: 488-7700 - Fax: 488-7709 NYITÓLAP OLDALTÉRKÉP GYIK
1016 Budapest Hegyalja út 5. I/8. Mail: support@2f.hu | sales@2f.hu Partner login Karrier Vásárlás